Menu

Parkeerkaart personen met handicap

Personen die in het bezit zijn van een attest FOD Sociale Zekerheid waarbij op de pijler 'mobiliteit en verplaatsingen' 2 punten gescoord werd, hebben recht op een parkeerkaart.


Omschrijving

Een parkeerkaart geeft aan personen met een handicap het recht om:

  • voor onbeperkte duur te parkeren op plaatsen waar anders de parkeertijd beperkt is
  • te parkeren op een voorbehouden parkeerplaats voor personen met een handicap

parkeerklaart

Voorwaarden

  • De parkeerkaart is strikt persoonlijk
  • De kaart mag slechts gebruikt worden wanneer de titularis vervoerd wordt in het voertuig of wanneer hij of zij het voertuig zelf bestuurt.

Wat meebrengen

  • Je identiteitskaart

Procedure

  • Maak een afspraak.
  • De aanvraag wordt elektronisch ingediend.
  • Tegelijkertijd zal uw geneesheer eveneens een rapport ontvangen. Dat rapport zal de geneesheer vervolledigen en overmaken aan de FOD Sociale Zekerheid met nodige bijlagen.
  • De FOD Sociale Zekerheid zal een beslissing nemen en betrokkene hiervan in kennis stellen.
  • De betaling van de tegemoetkoming gebeurt door de FOD Sociale Zekerheid.


Contact

Dienst Burgerzaken

Sint-Bernardusabdij 1
2620 Hemiksem

Tel: 03 288 26 70
E-mail: bevolking@hemiksem.be

Het Administratief Centrum is enkel open op afspraak. Meer info kan u hier vinden.

Op de dienst Burgerzaken kan je onder andere terecht voor allerlei identiteitsbewijzen, de aangifte van een pasgeborene of het plannen van een huwelijk.  Ook voor je rijbewijs moet je hier zijn.

Vraag je documenten op via het e-loket

Openingsuren

Maandag:
9.00u - 12.00u
Dinsdag:
9.00u - 12.00u, 14.00u - 16.00u, 18.00u - 19.30u
Woensdag:
9.00u - 12.00u, 14.00u - 16.00u
Donderdag - vrijdag:
9.00u - 12.00u
Zaterdag - zondag:
Gesloten
Deze dienst is gesloten op volgende dagen: 26/12/2022
Deze dienst is nu gesloten