Slimme chatbot Regi helpt bij al jouw vragen

Gepubliceerd op  donderdag 25 jul 2024 om 11:02 uur
Je kan op onze website vanaf nu gebruik maken van virtuele assistent ‘Regi’. Deze chatbot gebruikt artificiële intelligentie om jouw vragen te beantwoorden.

Je kan rechts onderaan het scherm van de website een vraag stellen aan Regi. De chatbot geeft je dan een gepersonaliseerd antwoord, met informatie verzameld van op onze website en bovenlokale initiatieven zoals intercommunales (IGEAN,...), de intergemeentelijke cultuurdienst (IVEBICA,...) en het intergemeentelijke zwembad. Na de lancering van onze nieuwe website, zorgt deze chatbot voor een nog betere dienstverlening voor de burger. Zo kan je vanaf nu 24 uur op 24 uur bij Regi terecht met al je vragen.

Wat kan je vragen aan REGI?

Elke vraag die je zou stellen aan een lokaal bestuur. Zoek je informatie over het vernieuwen van je identiteitskaart, de openingsuren van het zwembad of wil je een parkeerverbod aanvragen? Regi zorgt voor een antwoord. Hij geeft je ook steeds de link naar eventuele externe pagina’s en/of formulieren die je nodig hebt voor je specifieke vraag.

Het project werd gerealiseerd met 500.000 euro subsidies van Digitaal Vlaanderen, een initatief van de Vlaamse overheid. Samen met 10 andere gemeenten in de regio Antwerpen werd de chatbot op maat ontwikkeld: Schelle, Brecht, Hove, Lint, Mortsel, Ranst, Rumst, Wijnegem, Wommelgem en Zandhoven.

Naar top