Minimale levering aardgas of elektriciteit
Ben je klant bij Fluvius en betaal je via Prepaid? Verwarm je op aardgas of elektriciteit via exclusief nachttarief? Heb je te weinig geld om op te laden? Dan kan je via onze sociale dienst een minimale levering aanvragen. Dit is ook mogelijk als je geen klant bent van het OCMW.
Tussen 1 november en 31 maart laadt het OCMW twee keer per maand voor jou een bedrag op. Deze opladingen helpen je om niet zonder verwarming te vallen.
Wie contacteer je?
Maak een afspraak met Sarah Schevenhals, maatschappelijk assistente sociale dienst Gemeente Hemiksem. Via telefoon 03 288 26 82 of via mail energie@hemiksem.be.
Wat neem je mee?
-Je identiteitskaart
-Het EAN-nummer van je digitale meter. Dit vind je op de meter zelf.
-Een bewijs van inkomsten van alle gezinsleden (bijvoorbeeld loonfiches, attesten van uitkering, rekeninguittreksels...).
-Een bewijs van je vaste kosten (huur, water, energie, internet, verzekeringen...).
-De contactgegevens van je schuldbemiddelaar, als je die hebt.
Wat gebeurt er verder?
Na het gesprek met een maatschappelijk werker van het OCMW volgt een onderzoek of je wel of niet in aanmerking komt. Wordt je aanvraag goedgekeurd? Dan laadt het OCMW de bedragen twee keer per maand op.