Menu

Naar de lijst

Hulp nodig bij het invullen van je belastingbrief?

Gepubliceerd op
belasting hulp online

Kan je wel wat hulp gebruiken bij het invullen van je belastingbrief? Wil je toch zeker zijn dat je alle velden (correct) hebt ingevuld? De FOD Financiën zal op donderdag 25 mei aanwezig zijn om jou te helpen. 

Op donderdag 25 mei organiseert de FOD Financiën een zitdag in het Administratief Centrum. Je kan er ondersteuning krijgen bij de invulling van je belasting aangifte. Interesse? Reserveer dan een afspraak door te bellen naar het onthaal van het AC: 03 288 26 20.

Past 25 mei niet voor jou, maar wil je wel graag ondersteuning om je belastingaangifte in te vullen? Op het belastingkantoor in Mechelen kan je terecht voor hulp. Je kan een afspraak maken bij het kantoor via het telefoonnummer 02 575 56 66.

Uw belastingaangifte invullen?
De FOD Financiën maakt het u gemakkelijk!

Uw aangifte via MyMinfin (Tax-on-web): snel en eenvoudig!

Vanaf eind april is uw (grotendeels vooraf ingevulde) aangifte of uw voorstel van vereenvoudigde aangifte beschikbaar in MyMinfin (Tax-on-web).

Hoe krijgt u toegang tot uw aangifte of voorstel van vereenvoudigde aangifte?

Maakt u geen gebruik van MyMinfin (Tax-on-web)?

Als u uw eBoxniet hebt geactiveerd en als u Tax-on-web vorig jaar niet hebt gebruikt, ontvangt u uw aangifte (of voorstel van vereenvoudigde aangifte) normaal gezien per post in de loop van de maand mei.

Als u begin juni nog niets ontvangen hebt, bel dan naar 025725757 (directe code: 17001).

Als u uw eBox geactiveerd hebt, ontvangt u geen aangifte (of voorstel van vereenvoudigde aangifte) per post. Gebruik MyMinfin (Tax-on-web) of bel vanaf begin juni naar het nummer 025725757 (directe code: 17001) om de documenten per post te ontvangen.

Hebt u een voorstel van vereenvoudigde aangifte ontvangen?

Zijn uw gegevens juist en volledig? U hoeft niets te doen. U hoeft niets te verzenden of te bevestigen. U ontvangt uw aanslagbiljet (berekeningsnota) automatisch.

Zijn uw gegevens onjuist of onvolledig? U moet ze corrigeren via MyMinfin.beof via het papieren antwoordformulier.

Meer weten? Hulp nodig?

Hebt u een vraag over uw aangifte of voorstel van vereenvoudigde aangifte?

  • Bel naar het nummer dat op uw aangifte of voorstel van vereenvoudigde aangifte staat of naar het nummer 025725757 (directe code: 17001).

Wilt u uw aangifte laten invullen door de experts van de FOD Financiën?

  • Dat kan enkel op afspraak. Bel naar het nummer dat op de envelop van uw aangifte staat (bruine envelop).
  • U hoeft zich niet te verplaatsen! De experts van de FOD Financiën bellen u op het afgesproken tijdstip terug om samen met u uw aangifte in te vullen per telefoon.

Wilt u uw aangifte laten invullen via uw gemeente?

  • Medewerkers van de FOD Financiën zullen op 25.05.2023 aangiftes invullen in het Administratief Centrum. Dat kan enkel op afspraak. Neem om een afspraak te boeken contact op met uw gemeente via 02 575 56 66.

Ontvang uw documenten van de FOD Financiën online via de eBox

Maak het uzelf gemakkelijk en ontvang de documenten van de FOD Financiën rechtstreeks online via de eBox, de digitale en beveiligde 'brievenbus' van de overheid.

Activeer uw eBox op myebox.be. U ontvangt dan een melding zodra er een nieuw document beschikbaar is. Vergeet niet om uw e-mailadres in te vullen om de meldingen te ontvangen.

Meer info over de eBox


Contact

Secretariaat

Sint-Bernardusabdij 1
2620 Hemiksem

Tel: 03 288 26 51
E-mail: ann@hemiksem.be

Het Administratief Centrum is enkel open op afspraak. Meer info kan u hier vinden.

Openingsuren

Maandag:
9.00u - 12.00u
Dinsdag - woensdag:
9.00u - 12.00u, 14.00u - 16.00u
Donderdag - vrijdag:
9.00u - 12.00u
Zaterdag - zondag:
Gesloten
Deze dienst is gesloten op volgende dagen: 01/04/2024, 01/05/2024, 09/05/2024, 10/05/2024, 20/05/2024, 11/07/2024, 12/07/2024, 21/07/2024, 15/08/2024, 16/08/2024, 01/11/2024, 02/11/2024, 11/11/2024, 25/12/2024, 26/12/2024, 27/12/2024
Deze dienst is nu gesloten
;