Op deze pagina
Voor sommige formulieren en aanvragen in ons digitaal loket, moet je jezelf identificeren. Lees hier hoe je je kan aanmelden met de app itsme.
Wat is itsme?
itsme® is een app op je smartphone waarmee je je identiteit kunt aantonen en transacties kunt bevestigen.
Wat heb je nodig?
- een smartphone
- je bankkaart of je eID
- een kaartlezer/bankkaartlezer
Hoe activeer je itsme?
- Download de app itsme op je smartphone vanuit de App Store of Google Play.
- Koppel eenmalig je identiteitsgegevens aan je itsme®-account via je bankkaart of je eID.
- Met bankkaart:
- Geef je gsm-nummer in op de app
- Kies je bank om je itsme account aan te maken
- Volg de stappen in je bankapp of website (bankkaart, kaartlezer en pincode nodig)
- Per sms ontvang je een controlecode. Geef deze in de app in.
- Kies je 5-cijferige itsme-code en bevestig
- Met eID:
- Maak een indentificatietoken aan via de website (telefoonnummer en e-mailadres ingeven)
- Connecteer je kaartlezer en steek je eID in
- Geef de pincode van je eID in
- Je ontvangt een identificatiecode die je in de app moet ingeven
- Daarna ontvang je per sms een controlecode die je in de app moet ingeven
- Kies 5-cijferige Itsme-code en bevestig
- Met bankkaart:
Volg het stappenplan op itsme.be.
Aanmelden via itsme na activatie
Als je itsme®-account is geactiveerd, kan je je aanmelden op online overheidsdiensten:
- Kies in het digitaal loket de optie 'Aanmelden met itsme'.
- Identificeer jezelf door uw GSM-nummer in te geven en klik op 'Versturen'.
- Open de itsme®-app op je smartphone, selecteer de melding 'Ik log in op de online overheid' op je gsm en bevestig met je itsme®-code of met je vingerafdruk.
Problemen met itsme
Als je problemen ondervindt met het activeren of het gebruik van itsme als aanmeldoptie kan je dat melden via
- het contactformulier van itsme,
- telefoon: 02 288 26 70.