Aanmelden met Itsme

Voor sommige formulieren en aanvragen in ons digitaal loket, moet je jezelf identificeren. Lees hier hoe je je kan aanmelden met de app itsme.

Wat is itsme?

itsme® is een app op je smartphone waarmee je je identiteit kunt aantonen en transacties kunt bevestigen.

Wat heb je nodig?

  • een smartphone
  • je bankkaart of je eID
  • een kaartlezer/bankkaartlezer

Hoe activeer je itsme?

  1. Download de app itsme op je smartphone vanuit de App Store of Google Play.
  2. Koppel eenmalig je identiteitsgegevens aan je itsme®-account via je bankkaart of je eID.
    • Met bankkaart:
      • Geef je gsm-nummer in op de app
      • Kies je bank om je itsme account aan te maken
      • Volg de stappen in je bankapp of website (bankkaart, kaartlezer en pincode nodig)
      • Per sms ontvang je een controlecode. Geef deze in de app in.
      • Kies je 5-cijferige itsme-code en bevestig
    • Met eID:
      • Maak een indentificatietoken aan via de website (telefoonnummer en e-mailadres ingeven)
      • Connecteer je kaartlezer en steek je eID in
      • Geef de pincode van je eID in
      • Je ontvangt een identificatiecode die je in de app moet ingeven
      • Daarna ontvang je per sms een controlecode die je in de app moet ingeven
      • Kies 5-cijferige Itsme-code en bevestig

Volg het stappenplan op itsme.be.

Aanmelden via itsme na activatie

Als je itsme®-account is geactiveerd, kan je je aanmelden op online overheidsdiensten:

  • Kies in het digitaal loket de optie 'Aanmelden met itsme'.
  • Identificeer jezelf door uw GSM-nummer in te geven en klik op 'Versturen'.
  • Open de itsme®-app op je smartphone, selecteer de melding 'Ik log in op de online overheid' op je gsm en bevestig met je itsme®-code of met je vingerafdruk.

Problemen met itsme

Als je problemen ondervindt met het activeren of het gebruik van itsme als aanmeldoptie kan je dat melden via

Naar top