Op deze pagina
Jouw takenpakket
In deze uitdagende rol leid je de financiële activiteiten van alle diensten van de gemeente en het OCMW van Hemiksem. Plannen, organiseren, evalueren,
rapporteren en bijsturen? Dat ligt jou helemaal. Jij zorgt ervoor dat de financiële situatie altijd helder en correct wordt weergegeven.
• Je voert financiële analyses uit en geeft advies en controleert het beleid.
• Je zet je in voor een efficiënt, effectief en kostenbewust beheer.
• Je geeft leiding aan de financiële dienst en neemt deel aan het managementteam.
• Je werkt nauw samen met de algemeen directeur en rapporteert onder andere aan het college van burgemeester en schepenen.
• Je bent verantwoordelijk voor een correcte financiële rapportering, het voeren van de boekhouding, het afsluiten van jaarrekeningen en het naleven
van alle wettelijke verplichtingen
• Je analyseert financiële data en stelt rapporten op om inzicht te krijgen in de processen en deze te optimaliseren.
• Je onderhoudt en versterkt goede contacten en communicatie met diverse stakeholders zowel intern als extern (financiële instellingen, leveranciers,
collega financieel directeurs, hogere overheden, …
Wat verwachten we van jou?
- Je betrokkenheid maakt jou de perfecte financieel directeur voor ons lokaal bestuur. Je hebt strategisch inzicht en een heldere visie op het
financieel beleid, waarbij je rekening houdt met de geldende regelgeving. - Als financieel directeur bewaak je niet alleen de financiële gezondheid van Hemiksem, maar blink je ook uit in leidinggeven en coachen. Je zorgt
voor een veilige werkomgeving waar initiatief en leren worden aangemoedigd en ontwikkelt de afdeling financiën tot een effectieve, ondersteunende
en adviserende partner voor de hele organisatie. - Je denkt verder dan cijfers en hebt impact op de ontwikkeling van de gemeente en organisatie door een brede rol op te nemen. Je bent besluitvaardig en kunt op basis van een eigen visie en gestructureerde processen richting geven aan de afdeling en organisatie.
- Je neemt moeiteloos beslissingen op het juiste moment en werkt doelgericht naar sterke resultaten, zonder het proces of je team uit het oog te
verliezen. - Je sterke capaciteiten worden ondersteund door een diploma dat toegang geeft tot niveau A: een masterdiploma, universitair diploma of een
gelijkgesteld diploma hoger onderwijs van twee cycli. - Je hebt de Belgische nationaliteit, beschikt over de burgerlijke en politieke rechten en voldoet aan de vereiste over de taalkennis, opgelegd door
de wetten op het gebruik der talen in bestuurszaken, gecoördineerd op 18 juli 1966. - Je hebt minimaal drie jaar relevante werkervaring, bij voorkeur in een domein dat aansluit bij de specifieke taken van deze functie. Wanneer het
gaat om een bevordering verwachten we twee jaar relevante werkervaring
Ons aanbod
Hemiksem is een kleine gemeente aan de rand van Antwerpen. We hechten veel belang aan een goede work-life balance, een fijne werksfeer en een
constructieve samenwerking tussen de diensten. Onze organisatie staat voor toegankelijkheid, kwaliteit, respect, innovatie en openheid.
• Wij bieden een voltijdse, statutaire tewerkstelling.
• Een 36u-week met een weekend dat bij ons op vrijdag al om 12 uur start.
• Je krijgt de kans om een cruciale en unieke rol te vervullen binnen het lokaal bestuur van Hemiksem, met afwisselende en diverse uitdagingen.
• Een bruto startloon van minimaal 6.418,29 euro per maand (salarisschaal voor decretale graad financieel directeur met 0 jaar anciënniteit). Het loon is
afhankelijk van je opgebouwde anciënniteit.
• 33 vakantiedagen en 14 feestdagen, maaltijdcheques van 8 euro, hospitalisatieverzekering, fietsvergoeding of abonnement voor openbaar vervoer
(terugbetaling 70%), eco/cadeaucheques t.b.v. 200 euro per jaar, en tal van kortingen via PlusPas (GSD-V).
• Flexibele werktijden en de mogelijkheid tot thuiswerk.
• De mogelijkheid tot fietsleasing voor de sportieve collega’s
• Een laptop en gsm met bijhorend abonnement.
• Wervingsreserve van 2 jaar
• Een stabiele werkgever met maatschappelijke impact
• Indiensttreding: zo snel mogelijk.
Meer informatie en/of solliciteren
Solliciteer ten laatste op 21 oktober 2024 via probis.be/vacatures! Stuur je CV (waarin ook jouw relevante beroepservaring voldoende is geduid), motivatiebrief, diploma en uittreksel uit het strafregister mee met je sollicitatie.
Heb je vragen over de selectieprocedure?
Dorien Janssens en Shana Moons, de betrokken adviseurs van Probis, staan voor je klaar op 014 58 58 00 of via jobs@probis.be. De selectieprocedure
start met een verkennend gesprek op 6 november 2024 (reservedag 7 november 2024). De schriftelijke proef bestaat uit een managementcase (2
casussen) en een persoonlijkheidsvragenlijst (voorbereiding 8 t.e.m. 11 november 2024). De mondelinge proef omvat de presentatie van de managementcase (voorbereiding van 19 t.e.m. 21 november 2024) en een competentiegericht interview op 22 november 2024 (reservedag 21 november 2024).
Het verkennend gesprek, de presentatie en het competentiegericht interview zullen plaatsvinden in het Administratief Centrum in Hemiksem (Sint Bernardusabdij 1, 2620 Hemiksem).
Een assessment center beoordeelt de uiteindelijke geschiktheid van de kandidaten in de kantoren van Probis, Winkelom 83 1B1, 2440 Geel op 3 december 2024 (reservedag 5 december 2024).
Wil je meer informatie over het lokaal bestuur of een loonsimulatie?
Dan kan je contact opnemen met de personeelsdienst, via personeel@hemiksem.be. We behandelen je sollicitatie vertrouwelijk en kijken er alvast naar uit
om je te leren kennen.
Tot binnenkort!
Aanwervingsvoorwaarden en functiebeschrijving:
www.hemiksem.be/vacatures of www.probis.be/vacatures