Menu

Directeur Burger en Welzijn


Beschrijving

Lokaal bestuur Hemiksem is op zoek naar een directeur Burger en Welzijn. Als directeur Burger en Welzijn sta je in voor de algemene coördinatie van de sociale dienst, de dienst burgerzaken en de buitenschoolse kinderopvang. Je bent het aanspreekpunt voor de onderwijs- en sociale partners waarmee Hemiksem nauw samenwerkt. Je bent intern aanspreekpunt van enkele sociale intergemeentelijke projecten.

jouw takenpakket

  • Je maakt je deel uit van het managementteam. Je bent samen met je collega’s verantwoordelijk voor het aansturen van de organisatie en draagt de eindverantwoordelijkheid over de sociale dienst, de buitenschoolse kinderopvang en de dienst burgerzaken.
  • Je bepaalt mee de visie en de missie van de organisatie en je vertaalt dit in strategische doelstellingen voor de organisatie. Je zet, in samenspraak met jouw diensthoofden, de missie en visie uit voor de diensten.
  • Je bent het eerste aanspreekpunt vanuit Hemiksem voor (externe) partners rond bovenlokaal sociaal beleid en onderwijs. Je onderhoudt nauwe contacten met deze partners en coördineert de samenwerking in projecten en dagelijkse werking.
  • Je adviseert over de opportuniteiten en de kansen van (bovenlokale) samenwerking en coördineert deze. Je maakt afspraken, regelt de overeenkomsten en evalueert de resultaten met het oog op bijsturing.
  • Als manager sta je in voor de realisatie van jouw deel van het meerjarenplan en het jaaractieplan. Je bepaalt de doelstellingen zowel op organisatieniveau als op het niveau van de verschillende diensten en je bent verantwoordelijk voor de resultaten hiervan.
  • Je stuurt rechtstreeks 3 coördinatoren (sociale dienst, burgerzaken en BKO) aan en bent verantwoordelijk voor de ontwikkeling van jouw diensten. Je stimuleert het gewenst gedrag en je zorgt ervoor dat iedereen zijn of haar verantwoordelijkheid opneemt.
  • Je kijkt kritisch naar processen en identificeert optimalisaties die je samen met je coördinatoren doorvoert om zo een optimale dienstverlening te kunnen leveren aan de burger. 

Wat verwachten we van jou?

  • Je bent houder van minstens een diploma op master niveau of gelijkwaardig OF je beschikt over 3 jaar relevante ervaring (leidinggevend, projectmanagement of changemanagement) en slaagt voor een online capaciteitstest.
  • Je kent het principe van projectmatig werken en kan het toepassen.
  • Je beschikt over voldoende kennis rond strategisch management om deel te nemen aan het opstellen van beleidsplannen.
  • Je kan een lange termijn visie ontwikkelen en deze op een heldere manier voorstellen.
  • Je werkt oplossingsgericht en weet complexe problemen te analyseren en pragmatisch aan te pakken.
  • Je bent de motor van vernieuwing en verandering in de organisatie.
  • Je bent zichtbaar in de organisatie en je maakt daar een geloofwaardige indruk.
  • Je bent een geboren netwerker en legt zowel in de organisatie als daarbuiten vlot connecties.
  • Je weet prioriteiten de stellen en kan focussen op de “wat” door de “hoe” over te laten aan je medewerkers.
  • Je hebt een passie voor je leidinggevende rol en de beleidsdomeinen binnen burger en welzijn.
  • Kennis van en ervaring met procesmanagement zijn een pluspunt. 

Ons aanbod

  • Een wedde volgens salarisschaal A1a-A3a (vanaf € 3.641,48 bruto/maand);
    • Ervaring uit de privésector kan tot 6 jaar opgenomen worden in je weddebepaling (max. € 4.633,10 bruto/maand).
    • Ervaring bij andere overheden kan maximaal worden meegenomen (max. € 6.408,01 bruto/maand).
  • Maaltijdcheques t.w.v. 8 euro per gewerkte dag;
  • Jaarlijks € 200 euro aan ecocheques/cadeaucheques;
  • Gratis hospitalisatieverzekering & voordelige tarieven bij aansluiting van gezinsleden;
  • Tweede pensioenpijler als aanvulling op je wettelijk pensioen;
  • Fietsvergoeding of 70% tussenkomst in trein- en busabonnement voor woon-werkverkeer;
  • Glijdende werktijdregeling met een 36u-week en mogelijkheid tot telewerk;
  • Mogelijkheid tot instappen in fiscaal voordelige fietslease;
  • Diverse opleidingsmogelijkheden;
  • 33 vakantiedagen op jaarbasis (aangevuld met 14 feestdagen).

Meer info en/of solliciteren

Solliciteren kan tot en met zondag 4 juni 2023.

Dit door jouw CV, motivatiebrief en kopie van jouw diploma te versturen naar sollicitaties@hemiksem.be. Verklaar in je motivatiebrief zeker jouw relevante ervaring (leidinggevend, changemanagement of projectmanagement).

De procedure verloopt als volgt:

  • Verkennend gesprek (14 juni 2023): inleidend gesprek over de motivatie en ervaring van de kandidaat met ruime mogelijkheid tot vraagstelling
  • Presentatie met schriftelijke voorbereiding (23 juni 2023): Een thuisopdracht gevolgd door een presentatie van deze opdracht

Heb je nog vragen of de functie of procedure?

Dan kan je steeds terecht bij de personeelsdienst via sollicitaties@hemiksem.be of bij Dorien Pauwels, diensthoofd personeel a.i. via dorien.pauwels@hemiksem.be – 04 77 21 38 65


Contact

Personeelsdienst

Sint-Bernardusabdij 1
2620 Hemiksem

Tel: 03 288 26 54
E-mail: personeel@hemiksem.be

Openingsuren

Maandag:
9.00u - 12.00u
Dinsdag - woensdag:
9.00u - 12.00u, 14.00u - 16.00u
Donderdag - vrijdag:
9.00u - 12.00u
Zaterdag - zondag:
Gesloten
Deze dienst is gesloten op volgende dagen: 11/07/2023, 21/07/2023, 14/08/2023, 15/08/2023, 01/11/2023, 02/11/2023, 03/11/2023, 25/12/2023, 26/12/2023
Deze dienst is nu open