Heb jij zin om een activiteit te organiseren? Dan proberen wij jou hier alvast op weg te zetten. Je kan een zaal huren of gebruik maken van het abdijpark. Vergeet niet om je evenement tijdig aan te vragen via het digitale loket EagleBe. Het gemeentebestuur en de hulpdiensten verzamelen aan de hand van dit formulier gegevens over jouw activiteit. Afhankelijk van wat de dossierbehandelaar, de eventuele adviespartijen en het college van burgemeester en schepenen beslissen, krijgt de aanvraag groen of rood licht.
Doel digitaal loket EagleBe
Met het vooraf ingevulde meldingsformulier kan de politie bijvoorbeeld eerst contact opnemen met de organisator wanneer zij een klacht krijgen over je activiteit. Het is niet steeds nodig om meteen een interventieploeg te sturen. Anderzijds kan de politie snel ingrijpen wanneer er iets ernstig gebeurt. Ook voor jou als organisator kan deze aanvraag een handige checklist zijn. Tijdig invullen is dus de boodschap! Een evenement vraag je ten laatste 30 dagen op voorhand aan. Een wielerwedstrijd of evenement meer dan 800 bezoekers vraag je ten laatste 90 dagen op voorhand aan.
Algemene voorwaarden evenementen154,4 Kb(pdf)
Tijdelijke inrichtingen - algemene voorwaarden132,1 Kb(pdf)
Plaatsen van materialen of tijdelijke opstellingen op (of over) de openbare weg102,1 Kb(pdf)
Voorwaarden grote tijdelijke inrichting55 Kb(pdf)
Voorwaarden gasflessen en kooktoestellen179,7 Kb(pdf)
Voorwaarden grote vuurhaard in open lucht (kampvuur, kerstboomverbranding...)186,9 Kb(pdf)
Voorwaarden gebruik vuurmanden139,4 Kb(pdf)
Info & subsidie
Vergeet ook zeker niet je activiteit in te vullen op de UiT-kalender! Zo komt hij terecht in onze kalender, en in ons gemeentelijk infoblad Hallo Hemiksem.
Bekijk ook even of je activiteit mogelijk in aanmerking komt voor een subsidie.
Nog iets dat je niet kan vinden? Aarzel dan niet om ons je vraag even door te mailen!
Fuifmap
Je wil een feestje organiseren in de gemeente? Bekijk dan snel de handleiding die je hier kan downloaden. Je kan in de handleiding alle nuttige informatie vinden zodat je feestje volledig in orde is en een succes kan worden. Als je een fuif gaat organiseren kan je best ook even naar fuifpunt surfen, daar vind je een schat aan informatie over het organiseren van fuiven.
Handleiding Safe Party Concept151,5 Kb(pdf)
Bewonersbrief
De organisator van een een activiteit met versterkte muziek na 23 uur in Depot Deluxe moet de buurtbewoners daar tijdig over inlichten.
Je kan de standaardbrief hier downloaden. Je moet deze invullen en verdelen in de Nijverheidsstraat, Depotstraat, Kruishoevenwijk en Hoogstraat.
Bewonersbrief fuif54,8 Kb(pdf)
Stewards
Via dit formulier kan je toestemming vragen voor het inzetten van vrijwilligers voor het uitvoeren van bewakingsactiviteiten.
Vrijwillige bewaking toestemming burgemeester147,6 Kb(pdf)
Aanvraag toestemming beveiliging door vrijwilligers181,1 Kb(pdf)